Please update your Flash Player to view content.
  • BRCC

    BRCC

    BRCC: Westfield zorgt voor sensatie in tweede sprintrace.

  • Sport Turbo

    Sport Turbo

    Op 12 juni 2009 verwierf Westfields als eerste kleine Britse fabrikant een Europese typegoedkeuring onder de nieuwe Europese regelgeving voor kleine reeksen, voor de Sport Turbo...

  • Empulse

    Empulse

    Langzaam maar zeker krijgen elektrische motoren meer vermogen en een grotere actieradius. Met de Brammo Empulse gaan

  • Hawk 289

    Hawk 289

    De Hawk 289 voorzien een aantal verschillende koetswerkvarianten op een gemeenschappelijk chassis. Met dit gemeenschappelijk “twin...

  • Handy

    Handy

    De Nimoto Handy is een zeer gebruiksvriendelijke elektrische vouwfiets die door het lage gewicht overal mee naartoe genomen kan worden. Deze moderne bike combineert het gemak van een...

  • Chesil

    Chesil

    Met de oorspronkelijke eigenaar, Peter Baily, terug aan het roer van de “Chesil Speedster Company”, neemt het benijdenswaardige merk terug zijn rechtmatige plaats in de Specialist Cars industrie in...

  • Racing Home

    Racing Home

    Sinds 2010 neemt Oracle als bedrijf ook deel aan races. In 2010 waren we bij de eersten om in te schrijven...

  • Aviator

    Aviator

    De Tiger Aviator is mechanisch gebaseerd op de Tiger R6/R10, maar met een meer “radicale” styling, hetwelk vooral de aerodynamica ten goede komt.

De rechten voor de Supercat Werden door Southways Automotive in 2010 verworven van Tiger, en het model, geïntroduceerd in 1997, is over de jaren waarschijnlijk de meest verkochte kit in België, omwille van zijn eenvoud van constructie, degelijkheid en schappelijke prijs.

SSC wenst deze door Tiger ingezette weg verder te bewandelen, wat hun niet belet heeft een aantal veranderingen door te voeren. De Cat is zowel in SuperCat als CatXL (met 7.5cm extra breedte aan elke zijde) versie te verkrijgen. Het Taunus stuurhuis werd vervangen door het makkelijker te vinden Escort stuurhuis, hetwelk ook nieuw en in korte versie te verkrijgen is.

Het koetswerk kreeg een “make-over” en oogt nu veel strakker en is verkrijgbaar (primeur in kit-car wereld) met achterspatborden in een andere kleur gel-coat met perfecte overgang tussen beide kleuren.

In essentie is het nog steeds een “single donor kit”, maar emissieisen hebben ertoe geleid dat de Pinto-motor uit de donor-Sierra diende plaats te maken voor modernere krachtbronnen.

Bouwpakketten
Chassis en ophanging
Space frame Chassis (niet gepoederlakt), Aluminium panelen, 1 doos rivetten, Chassisafdichtingen, Steunen voorspatborden, Steunen achterspatborden, Rolbeugel, 2x bovenste ophangingsarmen inclusief draaistang, 2x onderste ophangingsarmen, Stuurhuis en –klemmen, Stuurstang, 2x bovenste kogelgewricht vooraan inclusief adapter voor Sierra fusee, 2x stuurkogelgewricht, Nylon ophangingsrubbers met bovenste nylon spacers, 2x voorste Spax schokdempers, 2x standaard achterste dempers, 2x 9” achterste veren, 2x 8” voorste veren, 2x achterste veercentralizers, Reservewielbeugel.

Koetswerk
Volledig koetswerk (neus, motorkap, scuttle, 2x voorspatborden, achterstuk, lichtbloksteunen, steenslagplaten, aluminium zijpanelen).

Interieur
Snelheidsmeter, Benzineniveaumeter, Gelaagde voorruit incl. steunen en omlijsting (ongepolijst), Voorruitbevestigingsbouten, Mountney stuurwiel en naaf, 2 achteruitkijkspiegels, 2 4-puntsgordels, Zijpanelen, Rol vinyl, Rol tapijt, Tunnelafdekking met handrem- en versnellingspookhoes,

Motorcompartiment en benzine
Benzinetank incl. dop en connectiedarm, 8mm koperen benzineleiding, Niveauzender, Bovenste radiatorbeugel, Gaspedaal, Volledig uitlaatsysteem (zonder katalysator), Stalen radiator en ventilator, Motorsteunen metal en rubber, Thermoschakelaar radiator, Expansievat met –dop en –beugel.

Remmen
4x flexibele remleidingen, Koperen remleidingset, P-clips, Kabelklemmen, Hoofdremcilinderstang.

Electrisch
2x5 3/4” chroom koplampen, Richtingaanwijzers voor en zij, Nummerplaatverlichting, Mistachterlicht, Rechthoekige achterlichten, 4x schakelaars met aluminium montageplaatje, 6x waarschuwingslichtjes, Kabelboom, Claxon, Handremschakelaar, Remlichtschakelaar, Batterijkabels positief en negatief

Diversen
Bouwhandleiding, Ruitenwisserarmen en –bladen, Boutenset, Ruitensproeier, Motorkapsluitingen, Snelheidsmeterkabel, Gaskabel, “Wing piping”, Grille, “U-finisher”.

Complete Kit
Alles van de standaard kit + volgende
Poederlak chassis
Nieuwe 2.0l Black Top Ford Zetec motor compleet met Throttle Bodies & ECU
Nieuwe koppeling, Licht vliegwiel, Nieuwe carter, Zetec montageset, Nieuwe startmotor en alternator.
Nieuwe hoofdremcilinder en ruitenwissermotor
Volledige set instrumenten (Toerenteller, oliedruk, watertemperatuur)
Gebruikte Sierra Pedalendoos
Gebruikte stuurkolom
2x zetels met hoofdsteun
Remklauwen met 4 cilinders vooraan en sport-schijven en blokjes
Versnellingspookverlenging
Cardanas
Batterij
x4 “Speedline” Wielen
x4 Sportbanden
Set revisieonderdelen: Versnellingsbak, achterste ophanging, voorfusees, handremhendel

Opties
Verwarmde voorruit
Zijwindgeleiders
Volledige soft top incl. deurtjes

De Westfield XI (Eleven) was het eerste model gemaakt door Westfield in 1982. In de eerste 4 of 5 jaar werden er ongeveer 150 van geproduceerd en de meesten zijn richting VSA en Japan gegaan.

De Westfield XI is een zeer accurate reproductie van de oorspronkelijke Lotus XI, die in 1956 zelfs de 24 H van Le Mans won in zijn classe, met een mechanische basis die ook zeer kort bij het originele ontwerp ligt.

Het chassis is steviger en gemaakt van dikkere buizen, bij de Westfield vierkant, bij de oorspronkelijke Lotus (zeer dunne) ronde buizen.

De donor-onderdelen komen van de MG Midget met chroom bumpers of van de duurdere Austin Healey Sprite.

De voorophanging bestaat uit Westfield dubbele driehoekdraagarmen, met Midget fusees. Achteraan maakt de starre as van de Midget de dienst uit. De schijven vooraan en trommels achteraan, alsook het stuurhuis (2.25 omwentelingen van aanslag tot aanslag) komen van dezelfde Midget.

De motor is de 1275cc A-serie motor van de Midget met een vermogen van 65 pk bij 6000 tpm, gekoppeld aan de 4-versnellingsbak van dezelfde donor. Het lijkt weinig, doch met slechts 523 kg is hij vrij snel en uiterst agiel.

Het huidige model is zeer sterk gelijkend op de oorspronkelijke Westfield XI, met slechts enkele aanpassingen voor de SVA.

Het bouwpakket is zeer compleet, met enkel nog de donoronderdelen nodig om de wagen te bouwen.

Op dit ogenblik wordt de Westfield XI slechts gebouwd in “batches of 5” zodat hij slechts leverbaar is van zodra telkens 5 bestellingen worden bereikt.

Specificaties

Donor Elke 1275cc MG Midget of Austin Healey Sprite
Ophanging Vooraan onafhankelijke boven elkaar geplaatste driehoeken
Achteraan starre as met 4 langsdragers en Panhard stang
Remmen Schijven vooraan en trommels achteraan (Midget)
Motor A-serie 1275cc, 4 cyl, 65 pk bij 6000 tpm
Boring x slag 70.6 x 81.28 mm, compressie 8.8:1
Benzinetank 22 liter

                        

                      

                                          

                         

                             

                             

Modelbeschrijving
De SEi is een LSIS (Lotus Seven Inspired Sportscar) met het gekende Westfield chassis en rondom onafhankelijke ophanging. De achterwielophanging is volledig onafhankelijk waarbij gebruik gemaakt wordt van het “Sierra B” differentiëel of Landrover Freelander differentiëel met Westfield aandrijfassen en Westfield draagarmen. Het SE chassis met de starre as van de Ford Escort MK2 wordt niet meer geleverd, doch het is nog wel mogelijk voor bestaande SE’s hiervoor wisselstukken te verkrijgen.

Alle SEi modellen delen hetzelfde brede “wide body” koetswerk en kunnen uitgerust worden met volledige weersbescherming.

Westfields kunnen op 5 veschillende wijzen aangekocht worden:

  1. Fabrieksgebouwd: met de hand gebouwd, waarbij ALLE gebruikte onderdelen nieuw zijn.
  2. Modules: Voor wie het plezier wil hebben zijn sportwagen volledig zelf te bouwen, zonder enig compromis wat de onderdelen betreft: Ook hier zijn alle gebruikte onderdelen in de kit splinternieuw. De voornaamste componenten van de wagen worden ingedeeld in modules. Elke module bevat elk onderdeel nodig voor dat stadium van de bouw. Alle modules kunnen afzonderlijk aangekocht worden overeenkomstig uw budget of bouwritme. De gemiddelde bouwduur bedraagt 120u en vereist geen speciaal gereedschap. De specificaties van de Westfield gebouwd uit modules is specifiek aan deze van fabrieksgebouwde wagens.
  3. Men kan vetrekken van een starter-pakket, bestaande uit chassis en koetswerk, geschikt voor een uitgebreide variëteit aan motoren en versnellingsbakken.

U kiest en zoekt uw nieuwe, gereviseerde of tweedehandse donoronderdelen. U heeft de mogelijkheid verdere onderdelen zelf te zoeken en aan te schaffen bij andere leveranciers of bij Westfield aan te kopen, in welk geval u nog meer dan bij de module-bouw tijd en kosten kunt spreiden. De bouwhandleiding is opgesteld in stappen overeenkomstig het bouwproces en bij problemen kan u steeds telefonisch of via e-mail bij Oracle terecht.

  1. Rollend chassis, reeds deels afgebouwd bij Westfield en door de klant verder af te werken
  1. Tweedehandse voertuigen: Volgens beschikbaarheid
  • Mogelijke motoropties:
    • Ford Cross/flow OHV 1700
    • Ford Pinto SOHC 2.0 ltr
    • Opel 16V 2.0 ltr
    • Ford Zetec 1.8 ltr & 2.0 ltr
    • Ford Sigma 1.6 ltr
    • Ford Duratec I4 2.0 ltr
    • Rover V8 3.5 ltr & 3.9 ltr
    • Suzuki Hayabusa
    • Honda S2000
  • Mogelijke transmissies:
    • Ford Type 9
    • Ford MT 75
    • Mitchell Cotts (alleen voor Duratec)
    • SD1 (alleen Seight)
    • T5 (alleen Seight)
    • R380 (alleen Seight)

Inhoud van het bouwpakket  
Starter-pakket , rollend chassis of de modulaire paketten.

SEi starter pakket:
“space frame” chassis met reservewieldrager
Ophangingsarmen voor/boven (2)
Ophangingsarmen voor/onder (2)
Ophangingsarmen achter/boven (2)
Ophangingsarmen achter/onder (2)
Motorsteunen/beugels
Pedalendoos incl. hoofdremcylinder (staande pedalen bij SEi, hangende pedalen bij SEight)
Remleidingen/flexibels/T-stuk
Aluminium panelenset (vloer, rug, tunnel, scuttle)
Bouten, moeren en rivetten
Ophangingsbussen en chassisplaatje
Spatbordbeugels
Handremkabel
Achterste naafhouders voor schijfrem incl. naven
Bovenste stuurkolom met slot
Volledig koetswerk met vaste achtervleugels en platte neus ( bij SEight losse achtervleugels en “ducted” neus)
badge

SEi rollend chassis
Chassis en koetswerk
Chassis en ophanging gepoederlakt
Alle aluminium panelen gemonteerd
Pedalendoos, hoofdremcylinder en remleidingen gemonteerd
Remflexibels gemonteerd
Stuurhuis gemonteerde
Bovenste en onderste stuurkolom gemonteerd
Voorwielophanging volledig gemonteerd incl. voorfusees, naven, remschijven en –klauwen, kogelgewrichten, schokdempers en veren alle reeds gemonteerd.
Achterwielophanging volledig gemonteerd incl. naafhouders en naven, schokdempers en veren, achterste schijfremmen en –klauwen, handrem en –kabels alle reeds gemonteerd

Modules SEi
Module 1:
Bouwhandleiding, gepoederlakt chassis, aluminium panelen reeds gemonteerd, “rivnuts” ter plaatse, gepoederlakte voorste en achterste ophangingsarmen met bussen reeds in de armen, achterste naafhouders, pedalendoos, remleidingen, bovenste stuurkolom, volledig koetswerk, alle bouten, moeren en rivetten voor deze module

Module 2:
Voorste fusees met remschijven en –klauwen, kogelgewrichten, voorste en achterste schokdempers en veren, stuurhuis, stuurhuisbevestigingen en –einden, differentiëel, CV-gewrichten, achterste remschijven en –klauwen, handremhendel en –kabels, benzinepomp en –leidingen, kabelboom met zekeringen, alle bouten, moeren en beugels voor deze module.

Module 3:
Motor incl. koppeling, startmotor, alternator, filters, motorsteunen, 5-versnellingsbak, onderste stuurkolom, kabelboom voor gekozen motor, alle bouten, moeren en beugels voor deze module.

Module 4:
Radiator, ventilator, waterdarmen, expansievatje, benzine-zender, ruitensproeiervatje en –sproeiers, snelheidsmeter-transducer, claxons, alle bouten, moeren en beugels voor deze module.

Module 5:
Fixatiestukken voor koetswerk, grille, rolbeugel, voorruitframe incl. voorruit met achteruitkijkspiegels, ruitenwissermotor met –armen en –bladen, interieurspiegel, koplampen, richtingaanwijzers, achterlichten, mistachterlicht, achteruitrijlicht, zijrichtingaanwijzers, interieurpanelen reeds bekleed, volledige uitlaat, uitlaatbeschermplaat, benzinedop, 5 lichtmetalen velgen met banden, wielbouten, nummerplaatbevestiging, reservewielbeugel, rolgordels.

Module 6:
Instrumentenpaneel, reeds voorgeboord en bekleed, afwerkingspad voor instrumentenpaneel, instrumentenset, schakelaars, versnellingspook, batterij en –bak, batterijkabels, stuur met naaf, tapijtenset, zetels met hoofdsteun, soft-top met deurtjes, alle bouten, moeren en beugels voor deze module.

Een volledige prijslijst van de verschillende pakketten en eventuele opties is op eenvoudige vraag te verkrijgen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
U kan onze garage/showroom steeds bezoeken na afspraak op +32 (0)478 269 411

Modelbeschrijving
De SDVis een LSIS (Lotus Seven Inspired Sportscar) met het gekende Westfield chassis en waarbij uitgebreid gebruik gemaakt wordt van de onderdelen van één donorauto, namelijk de Ford Sierra. Hoewel het bouwpakket voorziet dat de Pinto-motor (SOHC) uit de bestaande Sierra gebruikt wordt is dit voor de Europese markt af te raden in verband met de hogere emissieëisen die hier aan de wagens gesteld worden.

Een Zetec-motor is een groen en niet al te duur alternatief.

Men kan vetrekken van een starter-pakket, bestaande uit chassis en koetswerk, geschikt voor de Sierra onderdelen.

U kiest en zoekt uw nieuwe, gereviseerde of tweedehandse donoronderdelen. U heeft de mogelijkheid verdere onderdelen zelf te zoeken en aan te schaffen bij andere leveranciers of bij Westfield aan te kopen.

De bouwhandleiding is opgesteld in stappen overeenkomstig het bouwproces en bij problemen kan u steeds telefonisch of via e-mail bij Oracle terecht.

Inhoud van het bouwpakket
Starter-pakket , vervolledigingspakket of lijst van benodigde donoronderdelen.

SDV starter pakket:
"space frame” chassis met reservewieldrager
Ophangingsarmen voor/boven (2)
Ophangingsarmen voor/onder (2)
Ophangingsarmen achter/boven (2)
Ophangingsarmen achter/onder (2)
Motorsteunen/beugels
Pedalendoos incl. hoofdremcylinder (staande pedalen)
Remleidingen/flexibels/T-stuk
Aluminium panelenset (vloer, rug, tunnel, scuttle)
Bouten, moeren en rivetten
Ophangingsbussen en chassisplaatje
Spatbordbeugels
Handremkabel
Achterste naafhouders
Volledig koetswerk met vaste achtervleugels en platte neus
Badge
Bij bestelling van het SDV-pakket dient u de fusees van uw donorvoertuig en de onderste stuurkolom bij Westfield in te leveren voor modificatie.

Vervolledigingspakket:
SVA-pakket
Montageset stuurhuis 8mm benzineleiding en 57mm benzinebuis
Stuurhuiseinden
Kogelgewrichten
Benzinepompset
Schokdempers + veren
Stuurhuis
Aluminium radiator + waterdarmen en connectoren en montagebeugels
Expansievat, -montagebeugel en -dop
Ventilatorschakelaar
Ruitensproeier, pomp en –reservoir
Benzinetank, -zender, -straps, -plug en –adapter
Ventilator en –montageset
Batterijbak, batterijkabels en batterijklem
Interieurpanelen met vinyl bekleed
Ruitenwissermotor, -box, -bladen
Voorruit incl. –steunen
Koplampen, achterlichten, richtingaanwijzers,
mistachterlicht, nummerplaatverlichting en achteruitrijlicht
Benzinedop
Darmklemmen
Een paar achteruitkijkspiegels
Grille
Een paar driepuntsrolgordels
Rolbeugel
Uitlaatdemper met beschermplaat en collector
Kick strips
Een paar vinyl sportzetels
Tapijtenset
Instrumentenpaneel met zwarte instrumentenset en crash pad
Cardanas
Stuurwiel met naaf
Versnellingspookknop
Kabelboom
Clips en kabelspanners
Claxon
Alle schakelaars en waarschuwingslampjes

Donoronderdelen (Van Ford Sierra)
Motor incl. bijbehoren (alternator; expansievat) eig Mondeo
Versnellingsbak
Differentiëel
Aandrijfassen
Fusees vooraan incl. remschijven en –klauwen
Achterste remmen
Handremhendel
Stuurkolom incl. schakelaars
Benzinepomp + -filter

Een volledige prijslijst van de verschillende pakketten en eventuele opties is op eenvoudige vraag te verkrijgen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
U kan onze garage/showroom steeds bezoeken na afspraak op +32 (0)478 269 411

Please update your Flash Player to view content.